Algemeen reglement H.S.V. de Vriendenkring

Secretaris: Louis van der Weide
Telefoon: 0478-691978
E-mail: louisvanderweide@home.nl

REGLEMENT VOOR ALLE LEDEN VAN H.S.V ”DE VRIENDENKRING’’ EN IEDEREEN DIE VIST IN DE VIJVER VAN H.S.V “DE VRIENDENKRING” IN TIENRAY

Iedereen dient in het bezit te zijn van alle wettelijk verplichte visdocumenten. Vissers onder de 14 jaar, die zonder begeleiding van een volwassene met een geldige Vispas van de Vereniging of Dagvergunning vissen, moeten een Jeugdvispas van de Vereniging hebben of een Dagvergunning. Zij die onder begeleiding vissen, hebben géén vergunning nodig. Peildatum is 1 januari van elk jaar.

1.Nachtvissen, kamperen, gebruik van schuilmiddelen, zwemmen, open vuur en BBQ is verboden, m.u.v. visparaplu’s.
2.Vissen is alleen toegestaan met maximaal 1 (één) hengel en niet verder dan 5 meter naar links en rechts, maximale visafstand 20 meter. Gevist wordt vanaf één steiger. Géén geloop langs de vijvers.
3.Gevlochten en stalen lijnen zijn niet toegestaan en er wordt
weerhaak loos gevist. Maximale Karper haakmaat: 10. (Max. 15 mm.)
4.Géén onbewaakte hengel te water. Vijver 1 is het verboden met werphengel te vissen.
5.Per visdag is max. 1 kg. voer en/of aas toegestaan. Kunstaas, gekleurde maden, verse de vase en aardappelproducten verboden.
6.Gehaakte vis dient verplicht met een fijnmazig schepnet te worden geland.
7.Gebruik van een leefnet is niet toegestaan. Gevangen vis direct vanaf de plek van vangen met schepnet te worden teruggezet in de desbetreffende vijver.
8.Auto’s, (brom) fiets(en) alleen parkeren in de daarvoor bestemde vakken. (Rekken)
9.Tijdens wedstrijden kan van het vorenstaande worden afgeweken en geldt het wedstrijdreglement.
10.Als men zich niet houdt aan hetgeen gesteld in deze vergunning of de wettelijke voorwaarden, wordt geacht te vissen zonder geldige vergunning en wordt u verzocht het terrein te verlaten zonder compensatie.
11.Wees milieuvriendelijk en laat uw afval achter in de daarvoor bestemde bakken.
10.Bevoegde personen zien toe op de naleving van de wettelijk gestelde voorschriften en de hierboven genoemde voorwaarden. Daar waar dit reglement niet in voorziet, beslist het bestuur.