Wedstrijdreglement (vrije hengel) H.S.V. de Vriendenkring

Theo Thijssen
Telefoon: 06-20490927
E-mail: jgth.thijssen@ziggo.nl

Wedstrijdreglement H.S.V. de Vriendenkring.

(Vrije hengel.)

1. Van tevoren tot donderdagavond 20.00 uur opgeven voor deelname aan de wedstrijd bij de wedstrijdcommissaris.
2. Er wordt gevist vanaf één steiger. Maximale visafstand naar links en rechts is 5 meter vanaf de steiger.
3. Maximale visafstand 20 meter.
4. Er mag gevist worden met één hengel, voorzien van dobber of schuiflood / schuivend plaatje en één weerhaak loze haak.
5. Maximaal één hengel of cupset boven het water.
6. Fijnmazig schepnet en/of leefnet is verplicht. Maximaal 25 kg vis per leefnet. Al het gewicht daarboven vervalt. Zit er meer dan 30 kg in één net dan wordt het complete net niet geteld.
7. Droog je schep- en leefnet voor aanvang van de wedstrijd. Leg deze tijdens het opbouwen van je materiaal achter je te drogen (dit om verspreiding van het KHV-virus te voorkomen). Een kwartier voor aanvang van de wedstrijd plaats je het leefnet in het water.
8. Alle karpers moeten worden geschept en met het schepnet tot in het water in het leefnet worden gebracht, (handzame witvis mag voorzichtig handmatig worden toegevoegd aan het leefnet).
9. Maximale haakgrootte; karper haakmaat 10. (Max. 15 mm.)
10. Gehaakte vissen tijdens het eindsignaal zijn geldig voor de wedstrijd tot 15 minuten na fluitsignaal.
11. Alle vormen van kunstaas, aardappelproducten, gekleurde maden en verse de vase is verboden. Maximaal 1500 gram voer en/of aas.
12. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie.
13. Bij het NIET naleven van dit reglement volgt diskwalificatie.
14. Voor aanvang van de wedstrijd afmelden voor prijsuitreiking anders wordt de prijs doorgeschoven.